Home > Over LEARN! > Partners

Wetenschappelijk personeel en onderzoeksgroepen in het instituut werken nauw samen met universiteiten, scholen, andere maatschappelijke organisaties en met het bedrijfsleven. Hieronder volgt een overzicht van partners:

Nationaal

  • Universiteiten: Universiteit van Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen, Universiteit Leiden, Maastricht University, Radboud Universiteit Nijmegen, Universiteit Twente en Universiteit Utrecht
  • Hogescholen: AVANS hogeschool, Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Utrecht, Hogeschool iPabo Amsterdam, Hogeschool InHolland, Saxion Hogeschool, Hogeschool Windesheim
  • Stichtingen voor primair onderwijs: o.a. Stichting Flore (Heerhugowaard), Stichting Tabijn (Heemskerk), Stichting Sarkon (Den Helder)
  • Individuele basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs in heel Nederland
  • Educationele uitgevers
  • Pedagogische centra, schooladviesdiensten
  • Voedingsindustrie
  • Instellingen voor geestelijke gezondheidszorg
  • Sectororganisaties, lerarenorganisaties

Internationaal

LEARN! onderzoekers werken samen met internationale onderzoek gemeenschappen zoals: STEP AERA, RDC professionele ontwikkeling van lerarenopleiders ATEE (TTE) en Het Uitvoerend Comite van EARLI (TTE).

  • Prof Marilyn Fleer, Stichting Leerstoel Early Childhood Education, Monash University in Melbourne, Australië, Universiteit van Melbourne en Monash zelfstudie onderzoek.
  • GI4all Europese IT-netwerk met GIS onderzoeksinstituut van de Universiteit van Salzburg
    De Internationale Mind Brain Learning Society (IMBES), in het bijzonder in het comite voor de ontwikkeling van educatieve neurowetenschappen, en de stuurgroep Hersenen, leren en onderwijs op instigatie van de OESO (Centrum voor Onderzoek van Onderwijs en Innovatie, CERI).
  • Samenwerking op het gebied van neuroimaging van cognitieve functies met het Instituut voor Psychiatrie, Kings College in Londen, en het Instituut voor Neurologie, University College London, die beide zijn internationaal erkend voor hun uitmuntendheid in functionele neuroimaging.
  • Philosophy of Education Society of Great Britain (PESGB), Association for Moral Education (AME) en Religious Education Association (REA).
  • Prof Shihui Han van de afdeling Psychologie, Universiteit van Peking, China op het gebied van culturele neurowetenschappen.
  • De Neurowetenschappen en onderwijs onderzoeksgroep van de Universiteit van Bristol (prof. P. Howard Jones).
  • 'Leren centra' in Bristol UK, Cambridge UK en Ulm Duitsland en partners in de Scandinavische landen.
  • Prof. dr. Aharon Aviram, Ministerie van Onderwijs, Ben-Gurion Universiteit. Israël.

 

© Copyright Vrije Universiteit Amsterdam

spamfuik@vu.nl