Recent nieuws

Melanie Ehren en Cor van Montfort deelname aan workshop Hoger Onderwijs Governance in Historisch Perspectief

26-07-19

Workshop Hoger Onderwijs Governance in Historisch Perspectief met bijdragen van LEARN!-wetenschappers (Melanie Ehren, Cor van Montfort).

Professor Melanie Ehren presents research on trust and accountability at the annual RISE conference

26-07-19

How do trust and accountability prevent sustainable improvement of learning outcomes in South Africa?

LEARN! Annual Conference 2019: register before 9 September 2019 and check out the full programme

22-07-19

We cordially invite you to the annual conference of the research institute LEARN! on Tuesday 17 September 2019. Full programme below (download).

Uitnodiging afscheid Bert van Oers: Sporen van vooruitgang Reflectie op de bonte ontwikkeling van de Onderwijspedagogiek in Nederland

05-07-19

Op woensdag 30 oktober neemt Bert van Oers afscheid als bijzonder hoogleraar Cultuurhistorische Onderwijspedagogiek. Zijn leerstoel is ingesteld namens de OGO Academie op de Vrije Universiteit. Bert is 42 jaar werkzaam geweest op de VU en heeft zich onder andere bezig gehouden met de theoretische en praktische ontwikkeling van Ontwikkelingsgericht Onderwijs.

New COST Action Perinatal Mental Health and Birth-Related Trauma

05-07-19

The EU COST program has awarded an action proposal led by prof Joan Lalor (Trinity College Dublin) and among many other co-applicants Mirjam Oosterman and Carlo Schuengel.

Endowed professorship for Paula Sterkenburg

25-06-19

Dr Paula Sterkenburg has been appointed Endowed Professor of ‘Persons with a visual or visual and intellectual disability; social relationships & ICT’ at the Vrije Universiteit Amsterdam, per June 1st 2019. This chair has been endowed by the Bartiméus foundation (Stichting Bartiméus) and the Bartiméus fund (Bartiméus Fonds) and is part of the academic workspace Bartiméus-VU (Academische Werkplaats Bartiméus-VU).

Spotlight on LEARN! Researchers: TuongVan Vu

25-06-19

This new (monthly) interview series highlights some of our LEARN! researchers. This month the spotlight is on TuongVan Vu. Interview by: Alissa Postpischil

Spotlight on LEARN! Researchers: TuongVan Vu

25-06-19

This new (monthly) interview series highlights some of our LEARN! researchers. This month the spotlight is on TuongVan Vu. Interview by: Alissa Postpischil

ESRC study on trust, accountability and capacity to improve learning outcomes

27-05-19

Why are some education systems unable to generate, evaluate and scale innovations in learning?

Research on 'Wonder-Full' Education and Human Flourishing presented at the international conference Wonder, Education, and Human Flourishing

24-05-19

On 5-6 April, LEARN! hosted the international conference on 'Wonder, Education, and Human Flourishing'.

Dr. Schinkel and Professor Drerup editing a special issue on ‘Education in the Anthropocene’

24-05-19

As a member of the editorial board of On Education: Journal for Research and Debate Anders Schinkel has edited, together with Johannes Drerup, the latest issue, titled ‘Education in the Anthropocene’.

Prof. dr. Johannes Drerup appointed guest professor

17-05-19

Johannes Drerup has been appointed a guest professor for the following three years for one day a week. He will combine his appointment with a professorship in Philosophy of Education at the University of Koblenz-Landau. His primary research interests lie in the fields of Philosophy of Education and Philosophy of Childhood, Moral and Political Philosophy as well as Educational Ethics and Applied Ethics.

Herdenken, vieren en opvoeden: essay door LEARN!-onderzoeker Gerdien Bertram-Troost

17-05-19

Sommige leerkrachten wagen zich liever niet meer aan een gesprek over de Tweede Wereldoorlog of een gedachtewisseling over vrijheid en democratie. Omdat dat zo complex is geworden in deze tijd. Toch is dat hard nodig.

Burgemeester Halsema houdt Kohnstammlezing 2019

29-03-19

Femke Halsema, burgemeester van de gemeente Amsterdam, houdt dit jaar de Kohnstammlezing. In haar lezing, getiteld ‘Veilige plek voor onveilige meningen’, stelt zij burgerschap en onderwijs centraal. Foto: Tom Feenstra

Wethouders Moorman en Kukenheim op de VU om te praten over kansenongelijkheid op scholen

29-03-19

Maandagmiddag 18 maart bezochten wethouders Marjolein Moorman en Simone Kukenheim de VU in het kader van een werkbezoek om de samenwerking tussen de VU en de gemeente Amsterdam te intensiveren.